środa, 1 lipca 2015

Stara decha tik-tak

Hej

Dziś do Was przybywam z kolejnym postem z serii DIY.

Wiem, że nie jestem jedyną osobą w naszym blogowym świecie, która uwielbia dawać starym rzeczom drugie życie. Oczywiście, prowadzi to do maniakalnego zbieractwa ale co tam, można z tym żyć jak się ma opracowany system kartonikowo-składowy :) swoja drogą bardzo denerwujący gdy się czegoś szuka! 
 
***
 
Na plan pierwszy idzie stara decha z rozbiórki strychu. Deski pochodzą z 1906 roku, moja koleżanka majsterkowiczka, o której Wam już pisałam i z którą wspólnie ruszam na letni kiermasz poczyniła z tych właśnie nadgryzionych zębem czasu dech - zegary. Nowy jest tylko mechanizm zegarowy, zakupiony na allegro. Szablon na cyferki wykonany własnoręcznie na ofertówce, blaszka też, malowanie, olejowanie, zbijanie oczywiście także własnoręcznie poczynione. Po kilku godzinach myślenia, zbijania, malowania, pracowania wyszły takie oto cuda.

 




 

 
 
Jeśli macie stare dechy to śmiało działajcie, zegary są jak same widzicie bardzo fajne. A jeśli nie macie dech ale za to nieodpartą chęć posiadania zegara to zapraszam jeszcze przed naszym kiermaszem TU

 
 
Podczas gdy Ewa działała z zegarami ja eksperymentowałam znowu z gipsem. Ale nie martwcie się, tym razem oszczędzę Wam świeczników, w zamian gipsowe doniczki z pojemniczków po surówce. Doniczki pomalowałam na szaro a następnie metodą suchego pędzla pobieliłam.

 
 
Później w moje ręce trafił dawno kupiony koszyk, poddałam go mega szybkiej metamorfozie i teraz może w końcu będzie mnie cieszył, trzeba tylko odpowiedni rozmiarem kwiatek umieścić w koszyku.

 
 
Jestem chwilkę przed urlopem,
już nie mogę się doczekać,
Bałtyk zresztą też już czeka :) 
Do następnego spisania i zaczytania, pa

42 komentarze:

  1. Świetne są i jetem pod wrażeniem ich ilości:-) Ja też się przymierzam w przyszłym tygodniu do zegara, ale cicho sza... Udanego urlopu:-) Ściskam :-) Ania

    OdpowiedzUsuń
  2. Ależ cudne zegary, jestem zachwycona. Macie niesamowite pomysły :)))

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspaniałych, morskich wakacji ci życzę:) Zegary cudowne i fajnie, że z rozbiórki. Szczególne przypadł mi do gustu ten z numerkiem 1906:) Pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
  4. Zegary super, doniczki genialne (muszę się nad tym patentem poważnie zastanowić, bo mam w domu dużo kwiatów, na osłonkach bym zbankrutowała), a już na koniec ta mini tabliczka... (podziwiam Ciebie i Qrkę, że wycinacie w blaszce, ja mam przycięte gotowce i chyba z grube blaszki, bo nie przytnę). Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
  5. Chciałabym mieć jakiś system porządkujący do decu,bo wszędzie leży COŚ.
    Zegary czarowne,mają swój nieodparty urok! Cyferki jeszcze przydają im magii.
    Gorących wakacji życzę! Jak dla mnie to mogliby włożyć grzałkę do Bałtyku,żeby go zagrzać:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetne pomysły i piękne prace :)
    Aniu samych pogodnych dni i ciepłej wody w Bałtyku!
    Do następnego...
    Marta :)

    OdpowiedzUsuń
  7. genialny! ja taki chce zrobić własnie!

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękne zegary, wspaniały pomysł miałyście:) pozdrawiam aga

    OdpowiedzUsuń
  9. Takie rzeczy są fantastyczne. Pęknięcia czy sęki powodują, że jest tylko jeden jedyny taki okaz.

    OdpowiedzUsuń
  10. Zatem pogody cudownej i wielu wrażeń:) Cudne zegary.Pozdrawim:)

    OdpowiedzUsuń
  11. piękne///przyjeżdżaj szybko -póki zrobiło się cieplutko nad morzem:)))))

    OdpowiedzUsuń
  12. Piękne są:)))mam starą deskę i będę działać:))Pozdrawiam serdecznie:))))

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie no, rewelacja!!! Aż dech zapiera. Macie te pomysły i głowy! I zegar i donice, mile widziane w każdym domku:) Nad Bałtykiem ciepełko, aż miło:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Pomysłowo , gustownie i pięknie. Miłego urlopu !!!!

    OdpowiedzUsuń
  15. Jak zwykle jestem pełna podziwu:) Super pomysły:) Zegary są rewelacyjne!!!
    wakacyjne uściski Aniu:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Doniczki mnie zadziwiły! Super pomysł, wyglądają tak efektownie. A zegary to prawdziwe cudeńka, pierwszy wspaniale wygląda:)
    A zatem, wspaniałego urlopu!

    OdpowiedzUsuń
  17. Inspirujące pomysły!
    Życzę udanego, radosnego i słonecznego urlopu :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Zegary rewelka! Świetny pomysł i wykonanie.
    Udanego urlopu życzę:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Świetnie wszystko wyszło,potrafisz inspirować :))
    Udanych wakacji !!!

    OdpowiedzUsuń
  20. Jestem pod wrażeniem pomysłu i wykonania takich zegarów :) Super się prezentują.
    Twoje doniczki również pomysłowe.
    Pozdrawiam ciepło i życzę Ci udanego urlopu nad morzem !

    OdpowiedzUsuń
  21. Świetny pomysł, muszę poszukać stare dechy, bo zegarów nigdy nie za wiele, a te własnoręcznie wykonane cieszą jeszcze bardziej:-)
    Pozdrawiam:-)

    OdpowiedzUsuń
  22. No to kolejna decha uratowana i dobrze spożytkowana...super pomysł i świetna realizacja, a donice też fajne...
    warto zbierać i to cały czas powtarzam mojemu M, ale On jakoś nie rozumie, kiedy wchodząc do garażu musi przestawić tonę kartonów, ojej tak się nazbierało:)...
    Buziaki Aga z Różanej:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Aniu w prostocie tkwi siła, zegar bardzo fajny. Wspaniałego urlopu Ci życzę, pogodĘ masz zapewnioną.Buziaki

    OdpowiedzUsuń
  24. Świetne zegary, a ten pierwszy to w ogóle wymiata! Więcej takich "z nóżką"!

    OdpowiedzUsuń
  25. wow ale super

    Wy to macie pomysly - podziwiam

    OdpowiedzUsuń
  26. zegary są fantastyczne! stare drewno ma swój niesamowity urok... :)
    Doniczki bardzo fajne :) Udanego urlopu życzę! :)
    Pozdrawiam cieplutko - Aga

    OdpowiedzUsuń
  27. Wspaniałe zegary. Życzę pogodnego urlopu.

    OdpowiedzUsuń
  28. Byłoby żal wyrzucić takie piękne dechy! A z Twoją pomocą zyskały drugą szansę i będą cieszyć przez lata. Dobrego odpoczynku!

    OdpowiedzUsuń
  29. Super, że tak stare deski znalazły takie fajne zastosowanie :).

    Doniczki i koszyczek super :).

    Oj gdybym tylko mieszkała w domu prywatnym też pewnie zbierałabym wszystko co by mi wpadło w łapki :).

    OdpowiedzUsuń
  30. Cudne zegary! :) Aniu czekam cały czas na maila od Ciebie...
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  31. ależ działasz ostatnio.....pracowita pszczółka z Ciebie......zegary są świetne i super przezentuja się w grupie....doniczki gipsowe to też fajny pomysł....

    OdpowiedzUsuń
  32. Zegary świetne, życzę miłego pobytu na plaży:)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  33. Zegary są po prostu genialne! Generalnie sam pomysł jest super. Ja właśnie szukam zegara dla teściowej, ale potrzebuję go na... dziś :) Życzę Ci udanego pobytu nad morzem :) A swoją drogą blaszki dodają zegarom wyjątkowości i uroku. 1906... to już ponad 100 lat.
    Pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
  34. O kurcze zegary są świetne :) Ty to masz pomysły :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Super pomysł z tymi zegarami.Gratuluję pomysłowości!

    OdpowiedzUsuń
  36. cudne te zegary! gratuluję kreatywności. ukradnę Ci ten pomysł i też sobie taki zrobię :) będzie super pasował do mojej szafki z palet.
    mam nadzieję, że Bałtyk nie zawiódł :)

    OdpowiedzUsuń
  37. Aniu zegary są oryginalne i niepowtarzalne, cuuuudne!!!!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz :)

Zapraszam ponownie! Ania